ရဲနည္ | ႏိုဝင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၈
လက္ရွိ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ ရန္သူ သိမ္းပိုက္ ခံေနရသည့္ တိုင္းျပည္ တခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည့္ အျပင္ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လႈပ္ရွား တက္ႂကြသူ မ်ားကိုလည္း ေန႔စဥ္ညတိုင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဖိႏွိပ္ၿဖိဳခြဲေနဆဲ ျဖစ္သည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေသြးေျမက်ရမႈႏွင့္ ၎ေနာက္ပိုင္း ယခုႏွစ္ေမလက အဖ်က္အဆီး ႀကီးမားလွေသာ ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္း တိုက္ခိုက္ခံရမႈအေပၚတြင္ စစ္အစိုးရ၏ အၾကင္နာတရားမဲ့ တုံ႔ျပန္ ေဆာင္ရြက္ မႈမ်ားေၾကာင့္ ကမၻာတဝန္း ေဒါသူပုန္ထခဲ့သည္။
အထူးသျဖင့္ စစ္အစုိးရေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊအေပၚတြင္ ပို၍ ေဒါသျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူအမ်ား၏ အျမင္တြင္ ေသြးေအးေအးျဖင့္ ရက္စက္သည့္ ေခါင္းမာေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကို ရယ္သြမ္းေသြးစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာ ႐ုပ္ေျပာင္မ်ားအျဖစ္ ဆက္လက္သေဘာထားခဲ့ၾကျပန္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ ေက်ာက္သားကဲ့သို႔ တင္းမာေနေသာ မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ပံုမွန္ျမင္ေနက် ႐ုပ္ပံုမ်ားကို လူအမ်ားက ကာတြန္းမ်ား ျပန္ဆြဲၾကသလို ဓာတ္ပံုမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျပဳမူခဲ့ၾကသည္။ ဤပံုမ်ားကို အင္တာနက္ေပၚတြင္ တင္ထားၾကၿပီး စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္သူမ်ားက အင္တာနက္ေပၚမွ ျပန္လည္ဆြဲခ်ကာ နီးစပ္ရာသို႔ ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ၾကသည္။
လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊ၏ပံုမွာ နိဗၺာန္ယာဥ္ေပၚတြင္ ကြာတားေဘာင္းဘီတို ဝတ္ကာ ရပ္ေနရင္း သူ၏ စစ္တပ္ကို စစ္ေဆးေနေသာ ပံုျဖစ္သည္။
ပံုတူကူးထပ္ထားေသာ ေနာက္ထပ္ပံုတပံုတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးကို အယ္လ္ေကဒါ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ အိုစမာဘင္လာဒင္ ႏွင့္ ထပ္တူျပဳထားျပန္သည္။ ေနာက္ထပ္တပံုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသိမ်ားသည့္ ရမ္ဘို (၄) ႐ုပ္ရွင္ေၾကာ္ျငာ ပိုစတာနေဘး၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊက ရမ္အရက္ပုလင္းႀကီးတလံုးကို ပိုက္ထားေသာ ပံုျဖစ္သည္။ ဤပံုတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊကို “ရမ္ဗိုလ္” ဟု အမည္ေပးထားသည္။ “ရမ္” အရက္ကိုေသာက္၍ ဘိုက် ရမ္းကားေနသူဟု ဆိုလိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေနာက္တခုမွာ အၿငိမ့္ပိုစတာတခုသဖြယ္ ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး “ခ်ီးေလးခ်ီး” ႏွင့္ “ေခြးေရာင္စံုအၿငိမ့္” အမည္ပါ ပိုစတာ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ အၿငိမ့္အဖြဲ႔တခုျဖစ္ေသာ သီးေလးသီးႏွင့္္ ေဆးေရာင္စံုအဖြဲ႔ကို ရည္ၫႊန္း၍ ယင္းစကားစုႏွင့္ ျမန္မာျပည္ကို အုပ္စိုးေနေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေလးဦးကို ေပါင္းစပ္ ၾကည့္လိုက္ေသာ္ ရြံစရာ ပစၥည္းေလးခုႏွင့္ ေခြးေရာင္စံုတအုပ္ ျဖစ္သြားသည့္ဟန္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
စစ္အစိုးရကို သေရာ္သည့္ပံုစံ တခုတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ားေပၚ ေျခဦးတည့္ရာ သြားေနေသာ ေခြးေလေခြးလြင့္ မ်ား၏ လည္ပင္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး၏ ပံုမ်ားခ်ိတ္ဆြဲကာ လႊတ္ေပးလိုက္ျခင္းသည္လည္း တခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
အင္တာနက္ေပၚတြင္ ၎ပံုမ်ားကို အလ်င္အျမန္ ေတြ႔ေနၾကရျခင္းမွာ ေမာင္တီထြင္ (Mr. Creator) ဟု အမည္ခံထားသည့္ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအႏုပညာရွင္တဦး၏ ဖန္တီးမႈ လက္ရာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဆြဲခ်ခံရေသာ သူ၏ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ကာတြန္းမ်ားသည္ ဆိုက္ဘာအတိုက္အခံမ်ား အၾကား အထူးပင္ ေရပန္းစားလွသည္။
အင္တာနက္ နည္းပညာသည္ ေမာင္တီထြင္ကဲ့သို႔ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားအတြက္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကို ပစ္မွတ္ထား ပ်က္ရယ္ျပဳတိုက္ခိုက္ရန္ ထိေရာက္သည့္ လက္နက္တခုအျဖစ္ စြမ္းေဆာင္ေပးေနသည္။
ဟားဗတ္ တကၠသိုလ္၊ အင္တာနက္ႏွင့္ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းဆိုင္ရာ ဘာ့မင္ဌာန (Berkman Center for Internet & Society at Harvard University) အတြက္ မရီဒူလ္ေခ်ာင္ဒရီ ေရးသားသည့္ ေလ့လာေရးစာတမ္း တခုျဖစ္ေသာ “ျမန္မာ့ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း အင္တာနက္၏ အခန္းက႑” တြင္ သူက “တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ဖက္စ္က စရိတ္စကမ်ားတယ္။ တခါတေလမွာ ၿမိဳ႕ေပါင္းမ်ားစြာ ဒါမွမဟုတ္ တိုင္းျပည္အႏွံ႔ ျပဳလုပ္ၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ လႈပ္ရွားမႈေတြအတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီနည္းပညာ အေဟာင္းေတြက အံ၀င္ခြင္က် မျဖစ္လွဘူး” ဟု ေရးသားထားသည္။
လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သူမ်ားႏွင့္ စည္း႐ံုးေရးသမားမ်ား ေရးဆြဲရသည့္ မဟာဗ်ဴဟာ၊ လိုအပ္ေသာ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္မ်ားခ်ရသည့္ လႈပ္ရွားမႈ အရိွန္အဟုန္ ႏွစ္ခုအၾကား အကြာအေ၀းသည္ အင္တာနက္ေပၚတြင္ အႀကီးအက်ယ္ မွီတည္ေနသည္ဟုလည္း သူကဆိုခဲ့သည္။
ေခ်ာင္ဒရီ၏ အဆို မွန္ကန္သည္။ သတင္းနည္းပညာသစ္ ေပၚထြန္းလာမႈႏွင့္အတူ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ အင္တာနက္ ကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္ရိွေသာ နည္းလမ္းတခုအျဖစ္ ထူးထူးျခားျခား ျမင္လာၾကသည္။
သံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွစ၍ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ေတြးေခၚပံု၊ ဆက္သြယ္ပံု ႏွင့္ အထီးက်န္ေသာ၊ စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ တိုင္းျပည္အတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဖန္တီးရာတြင္ပါ အင္တာနက္က မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ယခုအခါ ဂ်ီေတာ့ခ္ ေပၚတြင္ ပံုမွန္စကားေျပာၾကျခင္း၊ လူမႈကြန္ရက္ ၀က္ဘ္္ဆိုက္မ်ားျဖစ္ေသာ Facebook, Hi5 ႏွင့္ Friendster မ်ားေပၚတြင္ မိတ္ဖြဲ႔ၾကျခင္း၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာ ၀က္ဘ္္ဆိုက္မ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္ ဖတ္ရႈၾကျခင္း ျပဳေနၾကၿပီး စစ္အစိုးရက ပိတ္ပင္ထားေသာ ၀က္ဘ္ဆိုက္မ်ားကို ပေရာက္ဆီ ဆာဗာမ်ားသံုး၍ မည္ကဲ့သို႔ ေက်ာ္ျဖတ္၀င္ရသည္ဆိုသည့္ သတင္းအခ်က္မ်ားကိုပင္ ဖလွယ္တတ္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
၎တို႔၏ ဘေလာ့မ်ားႏွင့္ အီးေမးကြန္ရက္မ်ားတြင္ သတင္းအခ်က္အလက္ ဖလွယ္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးႀကီး ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ တျခားေသာ ျပည္တြင္းကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေႏြးျငင္းခံုၾကျခင္း၊ အုပ္စိုးသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ေဒါ သူပုန္ထေစေသာ ကာတြန္းမ်ား၊ ဂိမ္းမ်ား ျပလုပ္ၾကျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္ကိုင္လာ ၾကသည္။
အင္တာနက္ေပၚတြင္ ကစားရေသာ အႀကီးအက်ယ္ေအာင္ျမင္ေနေသာ ဂိမ္းတခုမွာ ထိုင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပိုင္း၊ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ စစ္အစိုးဆန္႔က်င္ေသာ အုပ္စုတစုက တင္ထားသည့္ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အတြင္းခံေဘာင္းဘီ လႈပ္ရွားမႈ” ဆိုသည့္ ရယ္စရာ ကစားနည္းတခု ျဖစ္သည္။ ကစားသူမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး အတြင္းခံေဘာင္းဘီပံု ဒံုးက်ည္မ်ား ျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး၏ ပံုကို ပစ္ႏုိင္သည္။ တည့္တည့္မွန္ပါက အမွတ္ရသည္။ ႏုိင္ငံေရးဂိမ္းမ်ား ထုတ္လုပ္ေသာ ၀က္ဘ္ဆိုက္တခုျဖစ္သည့္ READYAIMVOTE.com က ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာကာတြန္းပညာရွင္မ်ားကလည္း အလားတူ ကစားနည္းတခုကို မၾကာေသးမီက ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေသးသည္။ ထိုကစားနည္းတြင္ ကစားသူမ်ားက ပံုပါေသာ ေလထဲတြင္ ပ်ံ၀ဲေနသည့္ ေခြးဘီလူးသန္းေရႊအား ေလာက္ေလးခြျဖင့္ ပစ္ခ်ႏိုင္သည့္ ကစားနည္း ျဖစ္သည္။
နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္းကဲ့သုိ႔ေသာ သဘာ၀ေဘး ကပ္ဆိုးႀကီးသည္ပင္လွ်င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဒုကၡအတြင္း ရယ္ေမာႏိုင္ စြမ္းကို မေဖ်ာက္ပစ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။
ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္း တိုက္ခံခဲ့ရေသာ ေဒသမ်ားအတြင္း ရွင္းလင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ေနဆဲ ျဖစ္သည့္ ၾသဂုတ္လအတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ ေနရာတခုျဖစ္ေသာ ေလာကနတ္ ခန္းမတြင္ သဘာ၀ ေဘးဆိုးကို ဟာသ သ႐ုပ္ေဖၚထားသည့္ ကာတြန္းပံု ၄၀၀ အား “မုန္တိုင္းမွ ႏိုးထလာျခင္း” ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ခင္းက်င္းျပသခဲ့ၾကသည္။
ထိုျပပြဲအတြက္ေရးဆြဲေပးၾကေသာ ကာတြန္းဆရာ ၇၀ သည္ စာေပစိစစ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပႆနာ တက္ႏိုင္ သည္ကို သိေသာ္လည္း ေရးဆြဲေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ကို ၿငိဳျငင္မည့္အေရး အမႈမထားဘဲ ဆန္႔က်င္၍ လူထု ဒုကၡ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ တစံုတရာ အေမာေျပ ရယ္ေမာႏိုင္ေစရန္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ျပပြဲကို စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း ဆက္လက္ျပသခဲ့ျခင္းအားျဖင့္ ထိုကာတြန္းဆရာမ်ားသည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ သေရာ္ေလွာင္ ေျပာင္ျခင္းအစဥ္အလာ သ႐ုပ္မွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပသခဲ့ၾကသည္။
ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္းတခုတည္းျဖင့္ ရက္စက္ေသာ စစ္အစိုးရကို ျဖဳတ္မခ်ႏိုင္ဟု ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ေကာင္းစြာသိၾကပါ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး ဟာသမ်ားသည္ ေတာ္လွန္ျခင္း၏ အသိမ္ေမြ႔ဆံုးေသာ ပံုစံတခုျဖစ္ပါသည္။ အာဏာရွင္မ်ား၏ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔တန္ဖိုးထားမႈကို ယင္းဟာသမ်ားက ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကသကဲ့သို႔ အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ရန္အတြက္ ပံုစံတခု ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎တို႔ နားလည္ၾကသည္။
တခါက အေမရိကန္ စာေရးဆရာႏွင့္ ဟာသပညာရွင္ မက္တြိန္း ေရးသားခဲ့သလို “လူသားမ်ားတြင္ လံုး၀ ထိေရာက္ ေသာ လက္နက္တခုသာလွ်င္ ရိွသည္။ ဤသည္မွာ ရယ္ေမာျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္” ဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။
ရဲနည္ေရးသားသည့္ The Joke's on the Generals ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆို ေဖာ္ျပပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment