ကိုေထြး | စက္တင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၀၈
နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္းမုန္တုိင္းေနာက္ပိုင္း အာဏာပိုင္မ်ားက နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ဆန္ အေရာင္းအ၀ယ္ ကန္႔သတ္ထားေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာျပည္မွ ဆန္အေျမာက္အျမားကို ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ တရား မ၀င္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ တင္ပို႔ေနေၾကာင္း သိရသည္။
တေန႔လွ်င္ ဆန္အိတ္အေရအတြက္ ၅၀၀မွ ၇၀၀ အထိ တင္ေဆာင္ထားေသာ ၁၂ႏွစ္ဘီးကား အမ်ိဴးအစား ကားအစီးေရ ၃၀ခန္႔ အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕ဘက္မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ တင္ပို႔ ေနေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုသူ ကားသမား တဦးက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
“ကားေတြ တေခါက္လာရင္ အိတ္ ၁၀၀၀၀ ေလာက္ ပါတယ္၊ ၁၂ဘီး ကားနဲ႔ တင္လာတာမ်ားတယ္၊ ဆန္က တအိတ္ကို အနည္းဆုံး ၂၄ျပည္ ပါတယ္၊ ကီလုိနဲ႔ဆို ၅၀ရွိတယ္၊ ဒီေရာက္လာတဲ့ ဆန္တံဆိပ္ေတြ က လည္း အမ်ားႀကီး ပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔က ဆန္သယ္ရင္ အေပၚက ကုန္ေတြဖုံးၿပီး ေအာက္မွာဆန္အိတ္ေတြ ထားသယ္ရ တာ၊ ဆန္တမ်ိဳးပဲ တြက္ေျခကိုက္တယ္၊ က်န္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြက တြက္ေျခမကိုက္ဘူး”ဟုု ၎က ေျပာဆို သည္။
ျမ၀တီမွဆန္ကုန္သည္တဦးကလည္း “တံဆိပ္ပါတဲ့ဟာ ထိုင္းဘက္ ကယ္ရီေတြက လက္မခံေတာ့ေနာက္ပိုင္း တံဆိပ္ မထည့္ေတာ့ဘူး၊ အခုက အိတ္အျဖဴ အတိုင္းလာတာ ပိုမ်ားလာတယ္၊ တံဆိပ္ ပါရင္ေတာ့ ဟိုဘက္ ကမ္းကို ကူးလို႔ မရဘူး၊ ကူးလုိ႔မရေတာ့ ဒီဘက္ကမ္းမွာ အိတ္ေျပာင္း ေပးရတယ္၊ ဆန္ကေတာ့ အမ်ိဳးအစား အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲဲ၊ ေရာက္လာတဲ့ဆန္ေတြကို ျမ၀တီထဲမွာ ဘယ္သူမွ ၾကာၾကာမထားရဲၾကဘူး၊ ေရာက္တာနဲ႔ အျမန္ ကူးတယ္၊ ထားရင္အဖမ္းခံထိမယ္”ဟု ေျပာသည္။
အဆုိပါဆန္မ်ားကို မဲဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္မ်ားက ၀ယ္ယူၾကေၾကာင္း၊ ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ ႏွစ္ဘက္ အာဏာ ပိုင္မ်ား ဖမ္းေနသည့္ ၾကားမွေန၍ လြတ္သြားသည့္ ဆန္အိတ္အေရအတြက္မွာလည္း အလြန္မ်ား ေၾကာင္း၊ ကုန္သည္မ်ားသည္ ထိုင္း-ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားအပါအ၀င္ တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္ဖြဲ႕ (ဒီေကဘီေအ) ၊ ကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕(ေကပီအက္ဖ္)အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈရယူကာ ယင္း ဆန္ အေရာင္းအ၀ယ္ကို လုပ္ေဆာင္ေန ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
“အထက္ကလူေတြေတာင္ လာဘ္စားတာပဲ ေအာက္ကလူေတြက ပိုဆိုးတာေပါ့၊ ကားက သကၤန္းညီေနာင္ တပ္မဂိတ္ေတြကို မ၀င္ခ်င္ရင္္ ကုန္သည္က တစီးကို က်ပ္ ၁၀ သိန္း၊ ၁၅သိန္း အဆင္ေျပသလို ေပးလုိက္္ရင္ ကား နံပါတ္ ဘယ္ေလာက္ကေတာ့ သြားလို႔ရတယ္၊ ဒါဆို ထြက္လာတာေပါ့၊ ဆန္တအိတ္ကို က်ပ္ ၂၀၀ ေလာက္ ေပးရတယ္၊ အရင္ကထက္ အခု ပိုဆိုးလာတာေပါ့”ဟု အထက္ပါ ကားသမားက ေျပာသည္။
နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္းေနာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ ဆန္စပါးျပႆနာေၾကာင့္ နယ္စပ္ ေဒသမ်ားတြင္ ဆန္အေရာင္းအ၀ယ္အား အာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔သတ္ထားေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ဆန္စပါးျပတ္လပ္မည့္ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္အတြက္ နယ္စပ္မွ တဆင့္ ၀င္ေရာက္လာေသာ ဆန္မ်ားသည္ ထိုုင္းႏိုင္ငံအတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာသူ တခ်ိဳ႕က သုံးသပ္ၾကသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment